lauantai 1. elokuuta 2015

SINISEN KUUN TAIKA

Tämä kuu ei ole sininen kuu, vaan vanha kuva arkistosta.
Englanninkielisellä sanonnalla "Once in a blue moon" (suom. kerran sinisen kuun aikaan) tarkoitetaan jotakin, joka tapahtuu todella harvoin. Tässä kuussa ilmiö tulee toteen, kun saman kuukauden aikana on nähtävissä yhden täysikuun sijaan kaksi täysikuuta. 

Kaikki luonnonilmiot, jotka tapahtuvat todella harvoin on aina jotenkin taianomaisia. En tiedä johtuiko eilinen sattumus blue moonista, mutta täydellinen ajoitus siihen sai minut ehkä uskomaan niin. 
Tiedättekö sen tunteen, kun teet jotain arkipäiväistä asiaa ja joku ihminen tulee mieleen täysin sattumanvaraisesti. Minulle kävi eilen niin. Tosin en tehnyt mitään järkevää, vaan makasin sohvalla ja katsoin niinkin tasokasta elokuvaa, kuin: 10 things i hate about you. En osaa sanoa miksi tai miten mieleeni tuli "Sammakko". Elokuvassa ei ollut viitteitä yhteiseen aikamme. Kyseinen ihminen vaan todellakin ponnahti mieleeni. Elokuva jatkui ja Sammakko pyöri päässäni. Mitä hänelle kuului ja olikohan kaikki hyvin? En tiedä miksi en saanut ajatukseltani rauhaa vaan aloin näppäillä puhelintani. Katsoin, koska Sammakko oli ollut viimeksi what´s apissa. Ihan kuin se jotain minulle kertoisi. Viime käynnistä oli noin 6h aikaa. Mietin voisinko laittaa hänelle viestiä. Mitä minä kirjoittaisin? Moi! Onko kaikki hyvin? Viesti kuulosti omasta mielestänikin jo niin typerälle, että päätin jättää sen lähettämättä. En tiedä miksi tunne siitä vahvistui ettei kaikki olisi kunnossa. Laskin puhelimeni ja mietin, että: Nyt jos puhelimeni soi...
Ajatuksesta ehti kulua minuutti tai kaksi, kun puhelimeni todella piippasi. "Moi. Mitä sä teet nyt?" Se oli, kuin olikin Sammakko. Taustatietoina on kerrottava, ettemme ole ollut Sammakon kanssa juurikaan missään tekemisissä. Hän laittoi kesän alussa viestin minulle ja seuraavan sitten RuisRock -viikonloppuna. Tämäkin oikeastaan siksi, että olimme puhuneet RuisRockista aikaisemmalla kerralla. Tätä ennen olemme olleet noin vuosi sitten missään tekemisissä. Ruississa minä kyllä näin Sammakon, mutta käytin loistavaa piiloutumistekniikkaa ja laitoin käteni ohimolle ja peitin noin toisen silmäni. Ja kyllä, Sammakko ei nähnyt. 
Olin hetken täydellisen hölmistynyt viestistä. Pätin kuitenkin vastata. Olihan Sammakko nähnyt, että olin lukenut viestin. "Leffaa katson ja olen juuri menossa nukkumaan". Viesti, joka sai minut hämmästymään entisestään tuli todella nopeasti viestini jälkeen. "Tuli kamala hätä susta". Mitä? Miten voi olla, että ajatuksemme olivat kulkeneet samalla tavalla? Laitoimme illan aikana vielä muutaman viestin, jotka pysyi täysin asiallisella tasolla. En kyllä kehdannut sanoa, että olin juuri ajatellut häntä samalla tavalla.
Olen miettinyt asiaa vielä tänään. Miten voi olla, että ajatuksemme oli toisissamme noin samalla tavalla ja samaan aikaan. En tietenkään tiedä kuinka paljon Sammakko ajattelee minua. Voin vaan sanoa kuinka paljon minä ajattelen häntä. Itse en koe, että ajatukseni pyörisi hänessä juurikaan. Toisinaan hän tulee mieleeni jostain asiasta tai tapahtumasta. Ajatukset lipuvat kuitenkin nopeasti nykypäivänä muihin asioihin. 

Tapahtuiko sinulle sinisen kuun aikaan mystisiä asioita? Entä, onko sinulle sattunut vastaavankaltaisia ajatuksien yhdistymisiä jonkun kanssa?

3 kommenttia:

  1. Eiiii! Sun ois pitäny sanoo sille että ajattelit samaa! :) jajoo on kavereiden kans tulee aika paljo sellasii yhtäaikaa mietitään just samaa asiaa. Siis sellasien kavereidenkanssa joiden kanssa kiintyy paremmiksi ystäviksi. Ja onhan niitä ku vaan tuntee jotain kovaa niin vierus toveri voi tuntea saman. Mutta toi kuulostaa vähänspirituaaliselta minusta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho! Se fiilis tuli nyt uudelleen. Tarvitsee varmaan kertoa tänään, kun nukahtaa Sammakon kainaloon. :)

      Poista
    2. Oho! Se fiilis tuli nyt uudelleen. Tarvitsee varmaan kertoa tänään, kun nukahtaa Sammakon kainaloon. :)

      Poista