lauantai 18. heinäkuuta 2015

LISÄÄ TUNTEJA VUOROKAUTEEN

En ole täällä vielä kertonutkaan uusista kuulumisista. Aika on vaan mennyt niin vauhdilla, ettei oikein itsekään meinaa perässä pysyä. Ehkä loputon valittamiseni työstäni on nyt vihdoin loppu. Ensi viikolla käynnistyy nimittin viimeinen viikko vanhassa työpaikassa. Olen jotenkin todella helpottunut ja samalla melkoisen haikea.
Olen ollut samassa työpaikassa pian 9 vuotta. Se on aika pitkä aika 31-vuotiaalle. Koen kuitenkin, että lähtö on tässä kohdassa välttämätön. Itseni takia. Olen työssäni johtavassa asemassa ja korvaus verrattuna stressin määrään eivät täsmää millään. Olen jatkuvasti väsynyt ja haalin samalla lisää töitä... Eihän niitä kukaan muukaan tee.
Olen itse ollut tietoinen vaihdoksesta pian kaksi kuukautta. Tuntuu, kuin olisin tämän jälkeen kävellyt pilvien päällä. On vaan niin helppoa olla!

Tämä vanki pääsee nyt pois!
Vaikka uusi työnikään ei ole koulutustani vastaavaa, niin se mahdollistaa uusia asioita ihan hullun tavalla! Minulla on tulevaisuudessa illat ja viikonloput vapaana! Vaikka olen tehnyt korkeilla tunneilla töitä aikaisemminkin, niin firmamme tasoittumisjaksot saattaa toisinaan laskea tunteja paljonkin (viime vuoden Berliinin reissuuskin otin viikon oman loman). Tämäkin tulee muuttumaan, kun työpaikan vaihtumisen myötä saan kokoaikaisen työsopimuksen. Sekin helpottaa taloudellisesti todella paljon! Äkillisiin lisätöihin, kun rapsahtaa 6€ tunnilta lisää normaalin tuntupalkan päälle. Ja ihan voin kertoa että olen tällä viikolla tehnyt lisätöitä noin 20h täysin normaalilla tuntipalkalla. Tulevassa työssä siis rapsahtaisi 120€ palkan lisäksi. Onhan se hieman eri saada 360€ pelkistä lisätöistä, kun 240€.
Vaikka uusi työ on tuntimäärällisesti suurempi niin tunnit sijoittuvat päivään niin, että minulla on myös mahdollista keskittyä tuohon kevyt yrittämiseen. On kuin saisi lisää tunteja vuorokauteen! Ja se jos mikä on ihan mahtavaa! Senkin kanssa minulla on ollut aikaisemmin hieman ongelmia, kun ei vaan pysty tekemään niin paljon, kun tarjouspyyntöjä tulee.

Tänne kuuluu siis työasioissa pelkkää hyvää. Mitäs sinne kuuluu?

1 kommentti:

  1. Ihan mahtava homma! Onnea tuhannesti uuteen duuniin! Huippua. Mäki voisin haluta vähän lisätunteja elohon, niin ei tarvis näin keskellä yötä lukea näitä postauksia mitä oon missannu. Argh.

    VastaaPoista