tiistai 11. marraskuuta 2014

PUIKOT KILISEE

Muistan joskus lapsuudessani seuranneeni Ruusun aika sarjaa. Siinä perheen poikatyttö Roope kävi aina ullakolla juttelemassa edes menneen mummon kanssa. Tai siis eipä mummo kamalasti jutellut, kilisteli vain sukkapuikkoja. Rakastin sukkapuikkojen kilinää jo silloin. Oma äitini ei sukkapuikkoja kilistellyt ennen kuin täytti 50 vuotta ja siinä vaihdeessa minä asuinkin jo omillani. Koulun opetus suunnitelmaan kuuluu kuitenkin tehdä sukat ja lapaset. Olen nopea neuloja, kunhan ei tarvitse tehdä kuin oikeaa ja väärää. Kantapää... Nou nou! En siis ole mitenkään hyvä opettelemaan uusia asioita. hermot ei vaan kestä. Koulussa tein yhden sukan. Vuosi oli 1996. Minulla oli isot suunnitelmat tehdä todella pitkävarsiset punaiset sukat. Kuitenkin into loppui jotenkin kesken. Hassua. Siispä opettajani sanoi, että tehdään tästä joulusukka niin saadaan se joskus valmiiksi. Toinen sukka ei siis ikinä valmistunut.
En tiedä mikä minuun iski eilen. Jo toissa päivänä minulla oli sellainen olo, että minä haluan neuloa sukan. Eipä minulla ole mitään käsitystä siitä enää kuinka se tehdään, mutta ei se vaan voi niin vaikeaa olla.
Olen tänä hetkellä todella pahassa flunssassa. En pysty menemään vaakatasoon ollenkaan, kun keuhkot rahisee niin paljon. Kuume huitelee 38,4. Pelkkä makoilu ei siis tule kysymykseen. En tiedä mistä se ajatus lopulta lähti, mutta eilen minä opettelin tekemään villasukan.
Eihän se ilman ohjeita onnistunut tietenkään. Tältä videolta minä sain oppini.


Kukaan ei voi olla onnistumatta, jos minä onnistuin... 38,4 asteen kuumeessa. Istagramissa pääsee kurkkaamaan VALMISTA sukkaa. Tein sen yhdessä illassa.
Tänään olenkin tehnyt jo uutta sukkaa puoleen väliin. Kukapa olisi uskonut. En olisi nimittäin itsekään uskonut.

Nyt lukija kysymys/toive. Osaisiko joku tehdä tällaiset tossut lukijoitani? Eipä nuokaan ole kai vaikea tehdä, mutta tuon ohjeen seuraaminen on minulle hankalaa, koska en ole koskaan mitään kasityötä ohjeesta tehnyt. Pystyiskö joku tekemään tuollaiset tossut minulle? Tai tekemään opetusvideon, jossa havainnollistetaan asia. Olen valmis maksamaan työstä ja langatkin minulla on jo valmiina. En vaan uskalla yrittää  tossuja, kun Huopanen lanka kutistuu 40%. Olen kuitenkin vasta alkaja.
Minulla on ollut vastaavat tossut viime talvena, mutta unohdin ne eräällä viikon lopulla leirikeskukseen, josta ne ovat löytäneetkin sitten uuteen kotiin. Harmittaa aivan vietävästi. Toisaalta, jos jollain olisi tossut jo valmiina niin aina parempi. Toivoisin tossujen olevan harmaat tai sellaiset Novitan meren siniset? Väri 178.
Toivottavasti tämä viesti tavoittaa jonkun tekijän.

5 kommenttia:

  1. Olisi suotavaa, että osaisit esimerkiksi pilkkusäännöt, kaksoiskonsonantit ja yhdyssanavirheet. Teksteissäsi on todella paljon kirjoitusvirheitä. Joka ikisessä postauksessasi useita, osassa jopa jokaisessa lauseessa. Voisitko vähän skarpata, ei sen kirjoittamisen luulisi olevan niin vaikeaa, kassaneidillekään.

    VastaaPoista
  2. Voi saakeli kirjottelin sulle pitkät pätkät mut sit sipasin tätä mobiilisivua ja kaikki karkas. No lyhyemmästä virsi kaunis: eli kerran oot noin mojovassa kuumeessa selvinny kantapään opettelusta suosittelen että tartut puikkoon ja otat ton huopatossun haltuun. Mä neuloin ja virkkasin yhdistettynä mun omani vähän mututuntumalla ja niist tuli silti tosi hyvät! Ei muuta ku pistän neuloen vaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sukista mäkin selvisin, mut tuo kutistuminen tuossa langassa... HMM... Ehkä mä uskallan.. Pakko kai se on. :-) Jos ei ens viikon myyjäisistä löydy (samoista, josta ostin viime vuonna).

      Poista
  3. Ja mitä noihin pilkkusääntöihin tulee niin imeköön parsaa :D. Toinen ollu hirvees kuumees. Mä ainakin tykkään sun tyylistä kirjottaa

    VastaaPoista