keskiviikko 23. heinäkuuta 2014

TUKIVERKKO


Olen ollut todella masentunut ja alakuloinen eron jälkeen. Asiaa on jotenkin vieläkin vaikea käsitellä. Eikä hommaa helpota sekään, että erään ystävän tuki on ollut suoraan sanottuna todella ala-arvoista. Ajauduimme lopulta sanasotaan. Minä koin, että ystäväni ei ole tukenut minua. Hän ei ole ottanut yhteyttä eron jälkeen ollenkaan, ennen kuin what`s up:in RYHMÄKESKUSTELUSSA... Eli ei edes henkilökohtaisesti. Hän puolestaan haukkui Sammakkoa, josta minä suutuin lisää. Lopulta sain kuulla kuinka ilkeä ja inhottava ihminen olen, kun minua ei kiinnosta hänen asiansa. Toisin sanoen hänen uusi täydellinen miehensä, johon keskustelu ajautuu aina oli keskustelun aihe alkujaan mikä hyvänsä.

Riita sai minun menemään itseeni. Enemmän ja vähemmän. Mietin, että pitikö minun eron hetkellä todella olla niin vahva, että kuuntelisin tuntitolkulla kuunnella täydellisestä miehestä ja täydellisestä parisuhteesta joka on jatkunut nyt noin 3kk. Samaan aikaan, kun kärsin itse sydänsuruista. Päätin, että ei ja valitsin selviytymiskeinoksi hiljaisuuden.

Kriisin hetkellä sitä huomaa uusia piirteitä ihmisissä. Ihmiset, jotka ovat arjessa lähellä saattavat olla kriisitilanteessa liian lähellä. Ihmiset taas, jotka ovat hieman kauempana saattaa olla  kriisitilanteessa kehällä juuri oikeassa kohdassa auttamaan.

3 kommenttia:

  1. Tuo on niiiiiiin tutun kuuloista. Ihan saman vaiheen olen elänyt. Siuta tuskin helpottaa tieto jos sanon että kolme vuotta minulta vei erosta palautuminen. Tsemppiä. Aika auttaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No juu ehkä ei... Kolme vuotta on kyllä pitkä aika. Kyllä mä toivoisin, että tässä hyppäsi jostain puskasta joku. Ihan siltä varalta, että Sammakko kuitenkin ottaisi yhteyttä jossain vaiheessa. Päivä kerrallaan nyt.

      Poista
    2. Sitä mieki toivoin alkuun. Kunnes puol vuotta erosta aloin järkeistää juttuja päässäni miksi me nyt Tultas juttuun jos ei tultu reilun kolmen vuoden aikana. .
      uusia suhteita tuli ja meni. Huomasin aika usein vertaavani sammakko kokelaita eksään. Lopetin suhteet nopeasti, koska sellainen ei ole reilua näille tulokkaille. Neljä vuotta eron jälkeen jo ajattelin, että ei mulle löydy ketään ja otin asenteen, että pärjään esikon kanssa näinkin. Sitten se uus rakastuminen tapahtuikin salama vauhtia. .

      Poista