torstai 8. toukokuuta 2014

SALA FANI

On taas se aika vuodesta. Euroviisut. Olen ihan lapsena tykännyt katsoa euroviisuja. Se oli se lauluohjelma joka tuli koko yön. Ainahan minä lapsena nukahdin ennen pisteidenlaskua, mutta aina sitä oli kiva kuunnella.
Vuosi 2006 ja Suomi voitti euroviisut. (Kyllä siitäkin on jo 8 vuotta aikaa). Sinä vuonna jotenkin viisufanius repesi. Tilastovihko ja taustatutkimukset. Tajusin, että euroviisuja voi fanittaa. (Myös heterona). Sinä vuonna hankin hankin ihan typerää nippelitietoa millä ei todellakaan tee yhtään mitään. Kuten esimerkiksi vuonna 1969 neljä maata sai saman pistemäärän ja kaikki julistettiin voittajiksi. (Onneksi en muista maita sentään enää).
On ehkä erikoista, että UMK on minulle kohtalaisen yhdentekevä, mutta olen todella syvällä euroviisuissa. Kisastudioon kuuluu aina jotain herkkuja ja euroviisuja katsotaan todella tarkkaan ja hiljaa. Kyllä, koko elämä loppuu euroviisujen ajaksi.
Nyt minulla on suuri ongelma. Sammakko. Meillä on ollut nyt todella vähän yhteistä aikaa tenttien ja huonojen työvuotojen ansiosta. Sovimme, että vietämme yhteisen viikonlopun ajatuksella "puhelimet kiinni". Sammakko kyllä katsoo viisuja, mutta ei todellakaan sillä pieteetillä, kuin minä. Ongelma on nyt siinä, että peruakko yhteinen viikonloppu ja katsoa euroviisut "rauhassa", olla Sammakon kanssa viikonloppu ja näyttää kuinka hullu olen, vai - katsoa viisut puolella silmällä? Mikään vaihtoehto ei oikein tunnu hyvälle. Toisaltaan enhän minä tiedö onko Sammakkokin sala fani. :D
Pian voidaankin jännittää Suomen poikia. Veikkaan finaalipaikkaa niin, että heilahtaa. Onnea matkaan pojat!


2 kommenttia:

  1. Järjestäkää viisustudio ja kutsukaa kavereitakin istumaan iltaa! :) Sulle pari fanaattista kaveria ja Sammakolle sitten pari jotain ei niin fanaattista kaveria :D

    VastaaPoista