perjantai 16. toukokuuta 2014

MÄ EN TARVITSE

Minähän olen aina sanonut, etten tarvitse langatonta verkkoa kotiini, koska minulla minulla on taloyhtiön netti ja langaton netti nostaisi yhtiövastiketta. Jos tarvitsen langattoman, varastan naapurin suojaamattoman netin tai jaan puhelimen netin. No, naapuri oppi suojaamaan netin jossain vaiheessa ja käytin toisinaan puhelinta tukiasemana. Toisaaltaan, eipä tuota puhelinta tullut käytettyä tukiasemana, kun eipä sitä kamalasti tarvinnut ja onhan tuo aika kuluttavaa puhelimellekin. Päätinkin tänään marssia erääseen geellä alkavaan elekroniikkakauppaan ja ihan kysyä onko jotain laitetta jolla ongelmani saataisiin ratkaistua heti ja pienellä vaivalla. Mielellään myös niin, ettei yhtiövastikkeeni nousisi. Kyllä. Hinta 69 euroa. Jensen Air:Link. Ihan mahtavaa! Myyjä oli todella mukava. Hän tiesi heti mitä laitetta olin tulossa ostamaan. Paketti käteen ja ulos. Noin 1,5 min paketin avaamisesta minulla olikin toimiva langaton netti.
No mikä sai minut hankkimaan langattoman netin? Se on se toinen asia mitä en todellakaan tarvitse. Tabletti. Olen aina sanonut, etten tarvitse tablettia. Enkä ihan oikeasti tarvitsekaan. Isäni kuitenkin halusi sellaisen syntymäpäivälahjaksi ja kommunikaatiokatkon vuoksi koneita tulikin kaksi. Äitini oli nimittäin myös tilannut laitteen vaikka minulla oli käsitys, että minä tilaan. No, olisihan toisen laitteen voinut palauttaa, mutta mietin, että tarjous oli kuitenkin hyvä ja läppäri on ollu viime aikoina aika arvaamaton.

Päätin siis pitää laitteen. Olisin ollut aika kovis, mikäli olisin laitteen palauttanut.


Siinä se sitten on. Isän mielestä kaikkien laitteiden ei tarvitse olla mustia, joten tilasin punaisen. Äiti oli tilannut valkoisen. No, punainen jää nyt minulle. Onhan läppärinikin punainen HP.

Tabletin omistajat? Onko laite turhake vai onko siitä oikeasti jotain hyötyä?

2 kommenttia:

  1. Mulla on pöytäkone, ipad ja puhelin ja tämä kombo on ainakin ollut varsin toimiva. Padi lähtee reissuille mukaan ja puhelimesta saa siihen jaettua yhteyden :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei. Eli puhelimen netin jakalminen riittää. Mietin nimittäin yhtenä vaihtoehtona myös prepade mobiilinettiä. En kuitenkaan niin paljoa reissaa, että oma netti tabille olisi välttämätön.

      Poista