maanantai 17. helmikuuta 2014

TEKOSYY

Vietän kolmekymppisiä ensi viikolla. Ensi viikolla! Huh huh! Niin se aika rientää! Kutsuin noin 40 vierasta juhliini, koska tahdoin viettää oikein kunnollisia mega synttäreitä. Alkujaan minun oli tarkoitus vuokrata joku tila ja neuvoittelinkin jo esiintyjän kanssa. Siitä se alamäki sitten lähti.
Ensimmäisenä esiintyjä perui hänellä oli jokin TV-projekti samaan aikaan. Sen jälkeen alkoi perumisia sadella. Neljänkymmen vieraan lössi on nyt kutistunut alle kymmeneen henkeen! Hyvien syiden lisäksi kasasin tähän muutaman todella huonon.
Alla muutamia syitä, joita voi nyt ihan surutta käyttää, koska niin tekee kaikki muutkin:

Risteily - Turusta on ihan mielettömän vaikea lähteä risteilemään vähän miniristeilylle.
Koulu - Niin paljon kaikkia koulu juttuja, että ei vaan pysty yhtä iltaa venymään.
Rakentaminen - Koska kaikki viikonloput menee nyt rakennusmaalla (eikä taukoja pidetä). 
ja sokerina pohjalla
LAPSET!!!


Tuon lapsikortin vetäminen on ihan viimeinen pisara. On aivan turha selittää, että olisin kamalasti halunnut, mutta nuo lapset. Jos oikeasti haluaa niin eiköhän sitä sitten jonkin ratkaisun keksi. Varsinkin siinä kohtaa, kun ratkaisut on annettu jopa valmiiksi eikä nekään kelpaa. 
Tiedän, että muutama lukija tuntee nyt piston itsessään. Se on nyt hieman tarkoituskin. Jos verukkeen keksijä vaikka hetkeksi asettautuisi toiselle puolelle. Kutsujalle, kun saattaa olla jopa tärkeää että juuri kutsuttu olisi paikalla.

Yhteenvetona täytyy sanoa, että enpä minä tänne halua yhtään ihmistä, joka ei itse halua tulla. Mutta yllätyin ja petyin todella paljon muutamien ihmisten kohdalla. Vannonkin nyt, että tulen käyttämään jatkossa uutena tekosyynä lapsettomuutta! Mä en tuu enää kerkee mihinkään juhliin, (johon en halua mennä) koska minulla ei ole lapsia!

4 kommenttia:

  1. Lapset, mikä ihana tekosyy... Onneksi ei ole (eikä näillä näkymin edes tule) sellaisia. Olen monesti ihmetellyt sitä, että miten jäätäviä tuollaisten ihmisten kakarat on, jos niille ei muka saa edes yhdeksi illaksi hoitajaa? Luulisi, että vanhemmatkin olisivat iloisia, että saavat kutsuja juhliin ja pääsevät vähän irti siitä lapsiperheen arjesta. Hyvin helpostihan tossa käy niin, että kun tarpeeksi monta kertaa jättää menemästä johonkin "koska lapset", niin ei niitä kutsuja loputtomasti satele...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu. Ikävä kyllä mulla jää tällä kertaa korvan taakse. Ja jos ikinä järjestän mitään niin kutsu ei todellakaan ole lähdössä!
      Parasta tässä on, että mikäli kysymys olisi häistä olisi varmasti osallistumisprosentti toisenlainen...

      Teksti on muuten ihan tarkoituksellisesti provokaviitinen. Lapsettomien ja "lapsellisien" välissä on aina ollut kuilu jonka olen huomannut vain syvenevän vanhemmiten. Minähän en voi arvostella, koska minulla ei lapsia ole, mutta "lapselliset" voivat kyllä arvostella elämääni.

      Poista
    2. Oon entistä kiitollisempi siitä, että mun veli ja sisko on hoitanut tän suvun lisääntymispuolen jo kahdella lapsella kumpainenkin... Kukaan sukulainen ei siis jaksa multa udella enää, että koskas on pullat uunissa. Luulisi, että nykypäivänä se olisi jo ihan itsestäänselvyys, että niitä lapsia joko on, tai ei ole ja se on ihan ihmisen oma asia, että hommaako niitä vai ei. :D Jossain kukkahattufoorumilla kun menet sanomaan yhdenkin eriävän mielipiteen lastenkasvatuksesta, niin saat kyllä kasan kiukkuisia äitejä niskaasi. "Mitä sinä mistään tiedät, kun sulla ei ole lapsia?!" No ei ole, mutta mulla on kaksi kummipoikaa ja koira, eikös se ole vähän sama asia? :D

      Poista
  2. Ei oo todellista miten tylsää. Mä lupaan, että en tuu ikinä käyttämään tota mun pikku papanaa minään tekosyynä mihkään menemättäjättämisiin. No mutta jos sanonta "väki vähenee ja pidot paranee" pitäis nyt paikkansa :)!

    Ei muuta kun vivala baila sitten niiden lapsellistenkin edestä.

    VastaaPoista