tiistai 4. kesäkuuta 2013

VERENLUOVUTUS

On oikeasti hävettävän pitkä aika siitä, että olen viimeksi käynyt verenluovutuksessa. Toisaaltaan toisinaan saan pieniä karensseja, jotka vaikuttavat käynteihin, mutta koska tiedän mistä niitä voi tulla, voisin kyllä suunnitela elämääni esimerkiksi hammaslääkärikäyntien osalta niin, että pääsisin useammin käymään. Viime viikolla kuitenkin sain aikaiseksi ja olen itseeni enemmän, kuin tyytyväinen.
Olen 0+ veriryhmältäni, eli kuulun toiseksi suurinpaan veriryhmään. Hyvä niin sillä, mikäli itse tulisin joskus tarvitsemaan verta olisi sitä todennäköistä varastossa.
Itse en keksi syytä miksi minä en kävisi verenluovutuksessa koska pystyn sitä tekemään, (muuta, kuin huonot parkkipaikat) mutta mikäli pelkkä auttamisen ilo ei riitä niin tässä pieni komediallinen sitä verenluovutuksen eduista itselleen.

  • Verenluovutuksen jälkeen on ehdottomasti mukavampi ja parempi olo.
  • Kesken shoppailun on mukava leputtaa jalkoja todella mukavalla penkillä.
  • Saa hyvää palvelua, kun sanoo, että on hieman huono olo. Ja saa makoilla mukavilla penkeillä vielä 10 min kauemmin. (Tosin miinuksena on se huono olo).
  • Palvelu pelaa myöskin, kun sanoo voivansa pahoin. Mehua kannetaan suoraan eteen. (Tosin miinuksena on edelleen se huono olo).
  • Painon pudotus. Vaikka se on vain lumetta niin aivan varmasti käytän tekniikkaa, jos jotain laihdutuskisaa jossain vaiheessa tulee. ;)
  • Päiväkahvit maksutta. Tarjolla on kolmioleipää ja pullaa ja piparia ja mehua ja kahvia ja teetä... Eipähän tarvinnut välipalaa syödä.
  • Pullo. Veripalvelussa on aina silloin tällöin jotain veripalveluaiheista "sälää" tarjolla. Nyt sieltä sai treeni pullon. Hyvän kokoinen ja ihan pätevän näköinen treenipullo. Kyllä tuolla kelpaisi jumpalle mennä. Pompi läski pompi! ;)


Vielä viimeisenä ehkä tärkein etu on... Miehet... Laskeskelin, että paikalla olleista luovuttajista yli 70% oli miehiä. Olihan paikalla hieman vanhempaakin miestä, mutta oli yllättävää nähdä, että paikalla oli myös noin kaksikymppisiä (hyvä verisiä) poikia. Myös oman ikäistä miestä paikalta löytyi ja ensi kerralla sinne mentäessä otan kyllä asian paremmin huomioon! ;) Verenluovuttajamiehissä on nimittäin myös se etu, että he ovat perusterveitä miehiä!

Klikkaamalla TÄTÄ, näet sovitko itse luovuttajaksi
 ja missä on sinun paikkasi luovuttaa!

7 kommenttia:

  1. Voi että pitäis mennä kyllä itsekin, mutta tällä hetkellä oon kyllä vähän estynyt.

    Hitsiläinen toi miesjuttuhan on ihan mainio :D ei tuu ihan ekana mieleen :D. "hei beibi, oot aika verevän näkönen, lähetkö meille?" hihi.

    VastaaPoista
  2. Hihih, ens kerralla katot ne miehet sit sillä silmällä :D Pitäsköhän sitä itekin rueta hengaileen SPR:llä vaikkei mua luovuttajaks huolitakaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäis! Olen kaksi kertaa ollut menossa luovuttamaan ja sitten olen paikan päällä saanut kuulla, ettei luovuttaminen tällä kertaa onnistu. Olen kuitenkin saanut kahvitella ja aina siellä joku on tullut viereen höpöttämään. ;)

      Poista
  3. Olen kiinnittänyt aivan samaan asiaan huomiota, että miehiä melkein kaikki!
    Itse en ole luovuttanut verta. Tulee niin herkästi huono olo, että en vain pysty... Miehen mukana olen ollut ja kyllä sinne joukkoon aina muutama nuorempi herra mahtuu. Oman miehen lisäksi tietenkin. En vain ole sillä silmällä katsonut. ;) Mutta kieltämättä toi vois olla aika hyvä "isku"paikka. Rauhallista ja kiireetöntä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä veripalvelulle uus tapa saada uusia asiakkaita? ;)

      Poista