sunnuntai 19. toukokuuta 2013

ONNI SYNTYY PIENISTÄ ASIOISTA: FACEBOOK

Olin taannoin kipeänä ja mietin taas asioita mitä minulla ei ole. Ajatus ärsytti minua niin paljon, että listasin asioita, joista olen joskus vaan haaveillut ja joita minulla nykyään on. Lista oli kohtalaisen materialistinen, mutta elämä on. Tämän päivän listan asia on:

FACEBOOK

Tämä nyt poikkeaa hieman edellisistä, koska sarjan tarkoitus on tosiaan tuoda esille haaveiden toteutumisia... Mutta odottakaas niin löydätte pointin. :) Fakta on se, että ilman facebookkia elämästäni olisi hävinnyt monta minulle tärkeää ihmistä. Esimerkiksi A. A oli minulle hyvinkin tärkeä vuosituhannen alussa, mutta yhteydenpito "sen aikaisilla" välineillä olisi ollut hieman teennäistä. Facebook tuo mahdollisuuden "olla yhteydessä olematta yhteydessä". Tiedättekö? Koska omien arkipäiväisten asioiden kertomisen pysyy itse määrittelemään, ei ole sitä painetta vastata "mitä sulle kuuluu" -kysymykseen. Vuodet häviää väliltä vaikka todellisesta kohtaamisesta olisi kulunutkin pitkä aika ja samalla pienetkin asiat saavat uuden merkityksen. Vanhoja tuttuja voi halata kymmenen vuoden jälkeen ilman, että se olisi outoa.
Muutamia vuosia sitten kysyin eräältä sukulaiseltani, kuinka he olivat saaneet televisionsa paikalleen (koska siinä oli jotain ongelmia). Enkä siis ollut nähnyt ihmistä vuosikausiin... Ilman facea voin kertoa, että olisimme jutelleet tasolla: Käyn töissä ja ostin kolme vuotta sitten asunnon...
Olen siis onnellinen facebookista useastakin syystä. 1. Voi pitää helposti yhteyttä vanhoihin kavereihin, jotka ei syystä tai toisesta varsinaisesti enää kuulukaan niihin lähimpiin ystäviin. 2. Ei tarvitse käydä tyhjänpäiväisiä keskusteluita enää vaan pääsee suoraan asian ytimeen. Facebook on kyllä hieno keksintö. :)

Aikaisempia "Onni"-tekstejä pystyt lukemaan niin, että valitset tuolta oikealta Tunnisteista Onni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti