sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

ENNEN JA JÄLKEEN

Nyt on taas kurssi käyty ja tekisi mieli myydä valot ja paiskoa kamera seinään. On ihan surkea olo. Saimme eilen kotiläksyn, jossa eilen otettu kuva muokataan ja josta saadan sitten palaute. Minä vein alla olevan kuvan.


Ja palaute: Vasen käsi on amputoitu (joka ei siis anatomisesti olikeasti edes ole, mutta eihän se riitä, että minä sen tiedän). Tuolin selkanoja on erikoinen (jonka jätin siksi paikoilleen, että kuvassa olisi edes jotain hieman rönsyilevää). Oikea korva on liian vaalea (No sen tummensin sitten photoshopissa). Sekä se, että kuva uppoaa kahdesta kohtaa (No se on totta ja tätä palautetta osasin odottaakin).


Kuva siis tulisi rajata näin. Minun mielestäni kuva on näin hieman tylsä ja turhan klassinen. Tummensin korvan alueen ja on totta, että se on nyt parempi.


Piirsin myös kuvan kohdat, jotka uppoavat liikaa. Varsinkin hatun kohdalla se on totta.

Huomaan kyllä sen, että on ainakin oppinut jotain, koska taas kaikki vanhat kuvat tuntuvat niin huonoilta! Niin, kuin vanha sanonta menee... Tieto lisää tuskaa.

6 kommenttia:

  1. No todellakin lisää! Mua rupes jo ahistaan ajatuskin et joutuisin kurssille, vaikka siis toisaalta haluaisin kovasti :D Ennakkoon vaan jo ahdistaa ajatus et miten sitä ei osaa mitään. Hieno kuva silti mun mielestä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin ihan innoissani lähdössä, mutta sitten tuntui, että kaikki aikaisemmin opittu on unohtunut ja aloitti ihan nollasta.
      Toisaaltaa tuntuu, että mun on pikkasen vaikea kuvata ryhmässä, jossa on kolmekin henkeä. Normaalisti, kun kuitenkin olen kuvattavan kanssa kahdestaan. No ihan plussan puoleinen tulos kuitenkin. :)

      Poista
    2. No sepä se, mullakin valmistumisesta on reilu 10v, enkä ole digijärkkäriä omistanut kuin vasta reilun vuoden. En muista mitään! Kouluaikana muuten kuvattiin vielä filmikameroillakin, hassua :D

      Poista
    3. Mä olen vamistunut 2005 ja meillä oli molempia. Tosin digi oli tuolloin aika... No lastenkengissä... Meillä oli esimerkiksi koululla Sony:n kamera johon laitettiin kokonainen (huom KOKONAINEN) korppu sisälle! Ei siis mikään pieni laite. Kuvia mahtui noin 8 korpulle. Jee jee. Sitten oli pari piemenpää digikameraa josta en myt muista oliko ne järkkäreitä vai superzoom kameroita. Opettajalla oli sitten parempi Canon, jota ei oppilaat saaneet käyttää. Mutta sen muistan, että korppukameraa kaikki halusi käyttää mielummin, koska sillä oli niin paljon helpompi laittaa kuvat koneelle... :D

      Poista
    4. Meillä oli koululla kaks digikameraa, yks järkkäri ja yks pokkari. Opettajat ennusti et ei tää digikamera tuu filmikameraa koskaan syrjäyttämään, et on tällänen villitys vaan :D Ja maksohan ne sillon ihan simona! Ihan hullua miten tää kehitys menee eteenpäin ja nopeeta! Jotenki ei vaan yhtään kestäis enää pata istua jossain diaskannerin äärellä paria tuntia odottelemassa kun kuvat ruksuttaa koneelle :D

      Poista
    5. Muistelisin, että se Sony:n korppukamera olis maksanu jonkun 10 000? No ihan mielettömästi kuitenkin! Mutta jos hinnat huitelisi samoissa niin en kyllä usko, että kuvaaminen olisi ihan kamalan yleinen harrastus. Nykyään, kun on enemmän kuin sääntö, kun poikkeus omistaa järkkäri pokkarin sijaan... Vaikka sitä käyttäisiki sitten automaatti asetuksilla...
      Mun eka digikamera oli HP:n pokkari... Kaikki 2.1 pikseliäkin siitä löytyi... :D ja digitaalisella zoomilla... :D

      Poista