maanantai 28. tammikuuta 2013

ZALANDO

Onko teillä kokemusta Zalando verkkokaupasta? Millaisia ne ovat? Itse voin kertoa, että oli tasan ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun mitään sieltä tilaan.
Tilasin 17.1. kengät josta puhuin täällä. Olin eile käymässä vanhempieni luona ja äitini kysyi onko kenkäni jo tullut. Tajusin samassa, että eipä ollut. Tullessani kotiin katsoin lähetyskoodista, että kenkäni ovat Saksassa. WOOOT?!??!  Minua hämmensi erityisesti se, että 2013-01-23 paikaksi on laitettu Zalando / Oy Matkahuolto Ab, Suomi. (HUOM! viikkoa myöhemmin tilauksesta). Jonka jälkeen 2013-01-24 Lübeck, Saksa.  Tämähän näyttää minun silmissä siltä, että kenkäni ovat lähteneet Suomesta Saksaan. Erityisesti minua hämmensi huomio Saksan toimipaikan perässä "Lähetys on noudettu". Zalando kertoo toimituksessaan, että toimitus kestää 4-6 arkipäivää. No se on ylitetty. Itseasiassa jo silloin, kun tilaukselleni ei oltu tehty yhtän mitään. Kello oli jotain 00:30, kun tätä tarkastelin ja on sangen ikävää, ettei siihen aikaan voi asiakaspalveluun soittaa. Laitoinpa sitten aika provokatiisivisen sähköpostiviestin (niin kuin olettaa sopii siihen aikaan yöstä). Sain siihen vastauksen, että: Koska asiakaspalvelussamme on tällä hetkellä ruuhkaa asiasi käsittely saattaa valitettavasti kestää normaalia kauemmin. No kiitos! Soitinpa tänään siis asiakaspalveluun.
sain niin jäätävää asiakaspalvelua, etten olekaan aikoihin saanut. Kysyin, että miksi pakettini on lähetetty Saksaan ja  sain kuulla, että paketti lähtee Saksasta eikä sitä siis ole lähetetty Saksaan. Kysyin sitten, että jos paketti luvataan toimittaa 4-6 päivässä niin minun tilaukseni ei ole otettu edes vastaan sillä aikaa. Asiakaspalvelu kertoi, että olen todennäköisesti tilanut niin suuren tilauksen, että käsittely kestää pidempään. Kerroin, että olin tilannut yhdet kengät. Asiakaspalvelu kertoi, että: No niitä on varmaan ollut vaikea löytää varastolta.... MITÄ?!?! Kysyin sitten, että mikä on arvioitu aika siihen, että saan kenkäni? Vastaus: Minä en voi antaa mitään aikaa, koska paketti ei ole enää meidän käsissämme...
Paketti, joka piti olla minulla jo siinä ajassa, ennen kuin tilausta oltiin edes käsitelty on siis edelleen Saksassa 11 päivän jälkeenkin. Asiakaspalvelu ei tiedä mitään eikä anna vastauksia (siis oikeita vastauksia) mihinkään. 
Yhteenvetoa: Oli tasan viimeinen paketti, joka sieltä puljusta tulee! (Jos siis se koskaan tulee). Asiakaspalvelija oikein viimeisteli ajatukseni... Kiitos!

15 kommenttia:

  1. No onpa aikamoinen!
    Olen tasan kerran tilannut tuolta, ihan alkusyksystä ja kaikki meni hyvin. Tilaus tuli nopeasti perille eikä tarvinnut palauttaakaan mitään. Kyllä tollaiset kokemukset on inhottavia ja vielä kun aspakaan ei suostu sen tarkemmin kertomaan/selvittämään asiaa.

    VastaaPoista
  2. Kävin tänään vielä katsomassa keskusteluja firmasta... On kahta ihan ääripäätä. Harmittaa, että jäi hiukan huono maku asiasta... Ja asian vielä kruunasi tuo aspa...

    VastaaPoista
  3. Voi, ei toivottavasti et ollut maksunut kenkiä ennakkoon!

    VastaaPoista
  4. Ja olinhan minä... Voipi olla, että palailen huomenna vielä asiaan, kun tässä on taas pieni muuttuja... :)

    VastaaPoista
  5. Sama juttu täällä. Paketti on ollu matkalla Turkuun ja siitä taas 3 pvän päästä noudettu Lübeckista. Onko se paketti lähetetty takaisin Saksaan vai mitä ihmettä?

    VastaaPoista
  6. Juu eli se ensimmäinen kohta tarkoittaa sitä, että he ovat saaneet tilauksen. Se Saksan Lübeck kohta taas sitä, että tieto siitä tilauksesta on mennyt varastolle. Zalandon varastot sijaitsevat siis Saksassa, josta paketit lähtee. Noudettu tarkoittaa tässä kohtaa sitä, että paketti on lähtenyt Saksasta matkaan... Eli muutama päivä ja paketti pitäisi olla sinulla...

    Pitäisikö Zalandon pikkaisen tarkistaa lähetysseurantaansa ja sanamuotojaan, koska en ole näköjään ainoa joka on ihan sekaisin...

    VastaaPoista
  7. No kyllä joo. Pikkasen hämää ku paketti ollu ensin Lücekissä, siitä 4 pvän päästä Åbo ja 3 pvän päästä taas Lübeckissä... ehkä se paketti joskus saapuu tänne oikeeseen osotteeseen. :)

    VastaaPoista
  8. Voi ei! Pitänee ruveta selvittämään missä miun paketti seilaa, oon ootellu jo pari viikkoo...

    VastaaPoista
  9. Voi ei! Pitänee ruveta selvittämään missä miun paketti seilaa, oon jo pari viikkoo sitä ootellut saapuvaksi...

    VastaaPoista
  10. Mullakin paketin tulo kesti ja kesti. Kysyessäni paketin perään pahoiteltiin hidasta palvelua sairastumisten perusteella. Kaksi kertaa olen tilannut ja molemmilla kerroilla kestänyt huomattavan kauan, vaikka luvattiinkin nopea toimitus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika erikoinen selitys, kun puhutaan käsittääkseni aika suuresta firmasta... :O

      Poista
  11. Joillakin on hyvä onni sada paketti ihan niinkuin pitääkin ja joillekin pakettia ei tule koskaa ja asiakaspalvelussa ne vain kälättää että paketista ei ole tietoa minä lähetin tilauksen eilen ja saa ootella tuleeko paketti jo viikonloppuna vai meneekö ensiviikkoon tuurilla

    VastaaPoista
  12. Minä olen kyllä saanut aina paketin nopeasti ajallaan perille eikä palautustenkaan kanssa ole ollut mitään ongelmia. Onkohan joillakin käynyt huonoa tuuria vai mistä nuo jotkut negatiiviset kokemukset johtuvat... Täältä kannattaa muuten napata 10% alennus: http://www.alennuskoodi.fm/tarjoukset/zalando/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti osittain huonoa tuuriakin...

      Poista