sunnuntai 13. tammikuuta 2013

SIDOTTU


Minä sain sen vasta käsiini. Kirjan, josta kaikki puhuvat... Fifty Shades - Sidottu. Kirja on kaveriltani lainassa ja hän on jo monesti ehninyt kysymään olenko kulenut kirjan loppuun. En. Olen sivulla sata jotain. Olen siis lukenut voin viidenneksen. Tässä kohtaa kirjassa ei ole vielä tapahtunut mitään. Kirjassa on niin paljon ilmaa, että se aiheuttaa meilkein ilmavaivoja. Kirjan päähenkilöt ovat tässä kohtaa tavanneet, mutta ei mitään muuta. Sata sivua odottelua ei oikein toimi minulla. Jos toimisi, lukisin Päätaloa.
Mikä siis on saanyt aikaan tämän joukkohysterian? Se ei voi johtua kirjan hyvästä kielestä. (Ei sillä, että itsekään kirjoittaisin mitenkään hyvää kieltä). Kirja on kyllä helppolukuinen, mutta teksti on vain jotenkin kökköä. Mielestäni kirjoitin päiväkirjaani yläasteella samanlaista tekstiä... 
Kirjan juonikaan ei mitenkään päätä huimaa. 
Kokematon opiskelijatyttö kohtaa salaperäisen, viileäkatseisen miljonäärin. Heidän välilleen roihahtaa kiihko, joka mullistaa molempien käsityksen intohimosta. "Luotatko minuun?" hän kysyy yhtäkkiä. Sitten hän katoaa hetkeksi ja palaa luokseni kädessään hopeanharmaa silkkisolmio. "Laita kätesi yhteen."
Kyseiseen sitaattiin saakka en ole vielä(kään) päässyt, mutta  siihen kiteytyy koko kirja. Ei siis mitenkään nokkela juoni.
Harlequin kirjojakin on tehny maailman sivu, joten pelkän erotiikan takia en usko kirjan saaneen näin suurta suosiota.
Mutta sittenkin kirjassa on jotain. Itse luen todella harvoin kirjaa edes sataa sivua jos se ei lähde lentoon. Toisaaltaan tiedän, että minulla on pakoittava tarve saada selville mikä on taustalla kirjan suosiossa. Toisaaltaan tiedän myös sen, että jos en kirjan taustaa tietäisi olisi tämä jäänyt minulta kesken...
Teen varmasti uuden postauksen aiheesta, kun olen saanut kirjan luettua. Minulla on myös kaksi seuraavaa kirjaa lainassa: Vapautettu ja Satutettu, mutta niiden pohdintojen aika on sitten joskus...

Oletko sinä tutustunut kirjaan ja mitä olet siitä mieltä? 
Mikä sai sinut tarttumaan kirjaan uudelleen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti