perjantai 7. syyskuuta 2012

TÄRKEÄÄ ASIAA

Yksi asia, josta tykkään myös pauhata on tekijänoikeudet... Täällä on tärkeää asiaa blogeista ja valokuvista! Tiedän itsekin syyllistyneeni kuva varkauksiin (jos lakia tulkitaan kirjaimellisesti), mutta varastaessani kuvan olen kuitenkin linkittänyt aina varastamani kuvan alkuperäpaikan. Pitää varmaan jatkossa skarpata ja sallia itselleni vain tuotekuvavarkaudet.
Eräs asia, joka iski korvaani jutussa on sana laina. Mua niin ärsyttää lukea ja kuunnella, kun sanaa käytetään niin väärin! "Lainasin kuvan sieltä ja sieltä". "Kuvia lainataan paljon". Ja ihan mun lemppari "Voinko lainata sun hammastahnaa/shampoota" - juu en tarvii takas... Laina tarkoittaa asiaa, joka annetaan takaisin! Wikipedia auttaa myös ymmärtämään sanan tarkoituksen.

Lainasin pankista kassillisen rahaa, mutta en maksa takaisin = Ryöstö!
Lainasin naapurin Pirkon lukittua pyörää = Luvaton käyttöönotto!
Lainasin kaupasta suklaapatukan ja söin sen = Näpistys!

Anteeksi marmatukseni. Olen vatsataudissa ja olen nukkunut ja oksentanut vuoronperään. Menen nyt nukkumaan ja olen huomenna paremmalla tuulella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti