sunnuntai 5. elokuuta 2012

VALE KANAPASTA

Tiedättekös mikä päivä tänään on? Vapaa päivä! Se tarkoittaa sitä, ettei minun tarvitse mennä yhdeksikään tunniksi töihin tänään! Tuntuu todella omituiselta!

Koska minulla ei ole mitään kirjoittamista taaskaan niin palaanpa taas yhteen lempiaiheistani. Kasvisruokaan. Olen täällä avautun aika monesti siitä, että kuinka ihmiset pitää kasvisruokaa monimutkaisena ja pahana ja jotkut jopa ärsyyntyy siitä miksi en syö lihaa. Useille, kun kasvisruoka tarkoittaa... Porkkanaa. Olin yötä ystäväni luona taannoin ja hän oli miettinyt siinä ääneen mitä hän laittaisi minulle ruoaksi. (Hän teki itselleen ja miehelleen uunimakkaraa ja perunamuussia). Täysin vakavalla naamalla mies oli ehdottanut, että ystäväni tekisi minulle makkaran sijaan uuniporkkanoita. Siis niin, että makkara vaan vaihdetaan porkkanaan. Kieltämättä ajatuskin kuvottaa! Mutta ajatusmaailma on hyvin useasti tämä. olen ehkä hieman outo kasvissyöjä, kun en syö ituja (yök) tai munakoisoa ja kesäkurpitsakin hieman kuvottaa. Retiisillä voi ampua omenoita puusta alas (ja syödä ne omenat) ja kiinankaali... No suomen koululaitos on pitänyt hyvin huolta siitä, etten sitä enää suuhuni laita.

Tänään vaikea kasvisruokani näytti tältä


Pastaa soijasuikaleiden kanssa. Älyttömän hyvää eikä todellakaan vaikea tehdä! Pastat kattilaan ja soijasuikaleet perään. Suolaa ja soijakastiketta. Antaa porista noin 10 min ja osa keitinvedestä pois. Perään taas ruokakerma, cyrrya ja sipuli. Laitoin myös hieman vehnäjauhoja jotta kastike suurustuisi. Hakkasin vielä kurkkua lautasen reunalle. Eikä muuta kun kuva ja äänetä kohden. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti