sunnuntai 26. elokuuta 2012

MUKAVA ILTA TEATTERISSA... EIKU

Tiedättekö sen tunteen, kun lähdette äitinne kanssa teatteriin. On mukava ilmapiiri ja höpöttelette vähän sellaisia tyttöjen juttuja. Odotatte liput kädessä esityksen alkua. Koska teatterit ovat aina pitkiä ajattelet, että käyt puuterimassa nenäsi ennen esityksen alkua. Kävelet määrätietoisesti äitisi luokse, ja samassa homaat jonkun puolitutun huutavan sinulle. (Ja ei, en edes muista hänen nimeään. Että ihan niin tuttu...)

- Hei, mitä sä teet täällä tänään?
- Tulin katsomaan äidin kanssa teatteria.
- Hei mä tarveisin sun apua. Ei oo paha nakki.

Lopputulos oli tämä. Valopöytä. Hoidin sitten esityksen valot. KYLMILTÄÄN! No ei mitään. Ihan jees. En ole ennen hoitanut teatterin valoja ja kun katsomokin oli satapäinen (300). Kieltämättä vähän jännitti. Ja todettakoon nyt ettei homma ollut oikeasti vaikea. Taimaus oli kai tässä nyt se juttu. Ensimmäisen puoliajan istuin kopissa, mutta toisella puoliajalla pääsin äitini luokse.

5 kommenttia:

  1. Mitä helvettiä?!? Et oo ennen hoitanut teatterin valoja ja sit vaan menit hoisit??? MITÄÄÄÄÄ? Miten osasit? Vai oliks tää joku uni vaan? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tuo kuvakin on suoraan unesta. :D No siis eihän tuo esitys mikään valoshow ollut. Olen koulutukseltani media-assistentti, joten ei tuo valopöytäkään ihan outo ollut vaikkakaan en ollut koskaan aikaisemmin kyseiseen pöytään koskenut. Esityksen alkupuolisko oli tosiaan sellainen jossa minua tarvittiin, mutta esityksen loppuun ei valovaihtoja niin paljoa tullut etteikö äänimies olisi sitä voinut itse hoittaa.
      Kerran olen ollut myös tilanteessa, että olin eräästä esitystä katsomassa istumassa, kun eäs ystäväni oli esiintymässä. Istuin jo paikallani, kun kaverini huusi, että 5 min alkuun ja heittää videokameran, jalustan ja kasan piuhoja käteeni. En ollut sitäkään kameraa koskaan aikaisemmin nähnyt ja minä sitten menin ja kuvasin esityksen.
      Media-assarina teatteri on vauhtia ja vaarallisia tilanteita... :D

      Poista
    2. Hahah :D Mäkin oon koulutukseltani media-assari ja oikeastaan suorittanut vielä ammattitutkinnonkin, mutta kyllä mulla ois tuossa tilanteessa ollut vähintään kuset ja paskat sekaisin :D Mutta hyvä sinä!!

      Poista
    3. Juu ammattitutkintokin löytyy... :D Ja olen täysin varma, että olisit suoriutunu samasta tehtävästä moitteettomasti. :) Liukuja ylös ja alas vaan. :) Jännittihän se, mutta se ei saa häiritä. Jännittelin sitten esityksen päätyttyä paremmin. :)

      Poista
  2. No en ois! Hyi hitto ku mahaa vääntää ajatuskin :P

    VastaaPoista