torstai 19. heinäkuuta 2012

TÄTI T

Olen jo aikaisemmin kirjoittanut täti T:n seikkailuista. Jokaisessa suvussahan on se musta lammas... Heittäisin tuon viitan nyt täti T:lle. Täti T ei ole käsittääkseni kenenkään muun sukulaisen kanssa yhteyksissä, kun minun. Minuunkin aika harvakseltaan. Ne ovat sellaisia yhteydenotto spurtteja. Soitto kolme kertaa päivässä ja sitten ei taas mitään moneen kuukauteen. Puhelu kuitenkin saattaa sisältää aivan mitä tahansa! Kerran täti T on suututtanut minut puhelullaan, mutta aika paljon annan hänen juttujensa mennä ohi korvien. Nyt kuitenkin tapahtui yllättävä kohtaaminen edellispäivänä. Olen nähnyt täti T:n viimeksi 4.9.2009. Tiedän tarkan päivämäärän siitä, että silloin oli mummini hautajaiset. Nyt tosiaan edellispäivänä tapahtui jotain odottamatonta. Kävin kaupassa jossa en käy koskaan. Se ei ole minulle mitenkään matkanvarrella mistään päin katsottuna. Kävin sulkemassa erään pankkitilini (monacon :D) ja sen matkan varrelle kauppa osui. Käppäilin korini kanssa ympäri kauppaa ja siinä se sitten oli. Täti T. Jos olisin kääntynyt oikealle olisin kävellyt päin seinää ja jos taas vasemmalle niin olin kävellyt täti T:tä päin. Päätin siis ottaa riskin ja jäädä juttelemaan. (Ja odottamaan mitä tuleman pitää). Täti T oli yllättävän hyvän tuulinen eikä haukkunut yhtään sukulaistakaan siltä seisomalta. Itseasiassa täti T oli yllättävän virkeä (hän on sairaseläkkeellä käsittääkseni). Täti T pyysi minua käymään ja kieltämättä mielenkiintoni heräsi. Mitäköhän "metsään" kuuluu? En tiedä saanko aikaiseksi. Mutta toisaaltaan jos kävisin, voisin laittaa tiekkarin menemään sukulaisille... Siitä nimittäin on jo useampi vuosi, kun olen heillä kyläillyt...

Kihersin eilen ilosta, kun huomasin, että olen saanut uusia lukijoita! Ou jee! Tervetuloa lukemaan otteita minun maailmastani, joka joskus saattaa olla ruusuilla tanssimisen lisäksi ruusujen piikeillä tanssimista. Eilen en vaan jaksanut iloita ja kirjoittaa, koska oli ensimmäinen loman jälkeinen työpäivä. Kuinka masentavaa! :D Tänään oli jo huomattavasti helpompaa ja oli mukava huomata, että jotkut olivat jopa hieman kaivanneet minua lomalta tai niin he ainakin sanoivat (aika egoistinen lausahdus).

Ehkäpä huomenna on jo iloisempia asioita kerrottavana. ;)

2 kommenttia:

  1. Minä tulin, mangosorbetteineni :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hi hii! Hyvä niin! Mä niin käyn ostamassa sitä mangosorbettia lauantaina, koska huomenna olen iltavuorossa enkä ehdi töiden jälkeen... :D

      Poista