sunnuntai 24. heinäkuuta 2011

Blogien maailma

Olen koko aamupäivän lueskellut erilaisia blogeja. Olen katsellut blogien erilaisia tyylejä ja seuraillut rekisteröityneiden lukijoiden määrää. Esimerkiksi eräässä blogissa oli miltei kaksisataa rekisteröitynyttä lukijaa. Mielettömän paljon siihen nähden mitä blogi sisälsi. Kymmenittäin valokuvia blogin pitäjästä. Ja kuvat oli otettu, ah aina niin rakastamalla tavallani - peilin kautta. Blogin pitäjä tunnitetaan myös kaupungilla ja hän saa eri yrityksiltä blogilahjoja... Minä olen pitänyt blogeja aina "julkisina päiväkirjoina" enkä niinkään eräänlaisena julkisuuden muotona. Voi kuitenkin olla, että minun pitää muuttaa ajatuksiani.

Aamun aikana olen myös miettinyt omaa blogiani. Toisaaltaan haluaisin, että blogiani luettaisiin, mutta toisaaltaan olen aivan kauhuissani asiasta. Blogspotissa on hyvä se, että asetuksista näkee tilastot. Koska blogini ei löydy (vielä) miltään listoilta ei lukijoitakaan ole. Käyn kuitenkin kohtalaisen useasti tarkistamassa tilastot (lue: aina). Meinasin lentää hanurilleni, koska tilastoihini oli tullut merkintä! Mitä? Oliko joku todella käynyt lukemassa ajatuksiani? No ei. Olin itse muokannut sivuani ja käynyt tarkistamassa sen toista kautta. Siitä se merkintä oli tullut. En ole laittanut blogiani vielä listoille, koska haluan ensin tuottaa sivuilleni sisältöä ja olen siihen vielä ehkä hieman liian ujo. Samalla mietin jo kirjoitettuja tekstejä. Eniten otin paineta Mr.P:stä. En halua, että henkilöä tunnistetaan blogini kautta enkä halua kuulostaa tekstissäni teini-ikäiseltä tytöltä jonka suurin rakkaudenkohde on Ville Valo. Ei. Minun ja P:n ehkä suurin ongelma on se, että olemme molemmat nolanneet itsemme toisen edessä lukemattomia kertoja. Jutun edetessä tapahtuu taas jotain käsittämätöntä ja otamme taas takapakkia. JOKA KERTA! Nyt tosiaan hänen todellisesta parisuhdetilastaan ei ole tietoa niin homma on hieman jäissä.

Eräässä tänään lukemassani blogissa kerrottiin, että se tulee olemaan puoli vuotta julkinen ja taas sen jälkeen vain kutsutuille lukijoille, koska kirjoittaja ei jaksa lukea arvosteluja hänen mielenterveydestään... En lukenut tekstejä kamalan tarkkaan, koska blogi koski lastenhoitoa ja minulle asia ei ole ajankohtainen. On kuitenkin kurjaa jos blogini tekstit saisivat samanlaisen vastaanoton. Kysymys on kuitenkin todellisesta elämästä ja todellisista ongelmista.

Hypätään siis tuntemattomaan. Tulenko olemaan taivaissa vai hukunko veteen?
Kuvien lataaminen ja käyttö ilman lupaa on kiellety.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti